Merkezi Münih’te bulunan bir araştırma enstitüsünün iş ortamı anketine göre, Eylül’de eksi 23,4 puan olan otomotiv sektörünün iş ortamı endeksi, Ekim’de 4,3 puan düşerek eksi 27,7 puana geriledi. Bu durum, endeksin Rusya-Ukrayna Savaşı’nın başlamasından bu yana en düşük seviyeye ulaştığını göstermektedir.
Sektörün mevcut durum endeksi de Ekim ayında 13 puan azalarak eksi 27,5 puana geriledi. Ancak, sektördeki gelecek aylara dair iş beklentisi eksi 31,8 puandan eksi 27,9 puana yükseldi.
Anket sonuçlarına göre, şirketlerin mevcut iş durumlarını daha olumsuz değerlendirdiği ortaya konurken, gelecek aylar için daha az kötümser bir görüşe sahip oldukları ifade edildi.
Açıklamada, otomotiv sektöründeki şirketlerin hâlâ hem yerel hem de uluslararası pazarlardan yeterli sipariş alamadığı belirtildi. “Şirketlerin önemli bir bölümü sipariş sıkıntısının etkisi altında. Bu düzey, en son dört yıl önceki verilere denk geliyor. Bu durum, üretim ve tedarik zincirlerinde satışların azaldığını ve işten çıkarmaların gerçekleştiğini gösteren raporlarla da desteklenmektedir. Ayrıca, ihracat beklentileri tekrar kötüleşti ve gösterge eksi 32,8 puana düşerek tarihi en düşük seviyelerden birine ulaşmış durumda. Bu düzey, yalnızca 2020 ilkbaharındaki ilk Kovid-19 dalgası sırasında daha düşüktü” ifadeleri yer aldı.
Uzman bir yetkili ise, “Özellikle Avrupa dışından gelen rekabetin, Alman otomotiv endüstrisine önemli zararlar vermeye devam ettiğini” belirtti.
Avrupa otomotiv sektörü pek çok zorlukla mücadele ediyor
Ayrıca, Avrupa otomotiv sektörünün yüksek üretim maliyetleri, düşen talep ve Asya’daki artan rekabet gibi birçok zorlukla karşı karşıya olduğu dikkat çekiyor.
Özellikle büyük bir otomobil üreticisi, yüksek maliyet nedeniyle Almanya’da ilk kez fabrika kapatmayı ve iş gücünde azaltmaya gitmeyi planlıyor.
Bunun yanı sıra, yeni dönemde değişen politikaların, yerli üretimi desteklemek amacıyla bazı vergi artışlarına neden olabileceği belirtiliyor. Belirtilen yolla, dış ticaret açığının azaltılması hedefleniyor.
Ayrıca, günümüzde Almanya’nın ihracatının önemli bir bölümünün gideceği pazarlar arasında yer alan ABD, Alman otomobil ihracatında kritik bir konumda bulunmaktadır.
Uygulanan stratejilerle birlikte ABD, son yıllarda Alman otomobillerinin önemli bir alıcısı haline gelirken, geçen yıl yaklaşık 400 bin araçın bu ülkeye ihraç edildiği kaydedildi.
