Amazon, Hindistan’da 15 Dakikalık Teslimat Testi İçin Bangalore’da Harekete Geçiyor
Bangalore’da Yeni Girişim
ABD merkezli e-ticaret devi Amazon, Hindistan’ın teknoloji merkezi Bangalore’da yeni 15 dakikalık teslimat hizmeti denemeleri yapmayı planlıyor. Bloomberg’e konuşan Amazon Gelişen Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Amit Agarwal, yaklaşan testler hakkında bilgi verdi. "Yakında Bangalore’da 15 dakikalık teslimat hizmetimizin testlerini uygulayacağız" dedi.
Testler kapsamında sunulacak ürünlerin, mahalleye bağlı olarak değişiklik göstereceği belirtildi; bakkaldan ev eşyalarına kadar geniş bir yelpazede ürün bulunacak.
Yerel Rekabet Yoğun
Hindistan’ın hızlı market teslimat pazarı yoğun bir rekabet ortamı sunuyor. Zomato Ltd.’nin Blinkit’i, Swiggy Ltd. ve Tata Group’un BigBasket’i gibi yerel oyuncuların yanında, Walmart Inc. tarafından kontrol edilen Flipkart da bu pazara Minute adlı hizmetiyle yeni bir oyuncu olarak katıldı.
2030 Hedefleri
Amazon, Hindistan’daki yıllık "Smbhav" etkinliğinde, 2030 yılına kadar Hindistan’dan kümülatif e-ticaret ihracatında 80 milyar dolardan fazla ciro hedeflediğini açıkladı. Şirket ayrıca, Hindistan’daki operasyonlarını kurmak isteyen girişimlere 120 milyon dolarlık destek sağlayacak.
Ticaret Bakanı Amazon’u Eleştiriyor
Amazon’a Tekelcilik Suçlaması
Hindistan Ticaret Bakanı, Amazon’u yerel kuralları ihlal etmekle ve küçük işletmeleri olumsuz etkilemekle suçladı. Şirketin bu suçlamaları şiddetle reddettiği bildiriliyor.
Hindistan’daki Yıllardır Süregelen Yatırım
Amazon, Hindistan’daki e-ticaret girişimine 2013 yılında adım atmış ve ülkeye bugüne kadar 11 milyar dolardan fazla yatırım gerçekleştirmiş durumda. Şirket, gelecek 8 yıl içinde ülkeye 15 milyar dolar daha yatırım yapmayı planladığını açıkladı. Bu yatırımların bir kısmı, AWS bulut bilişim bölümünün Hindistan’daki altyapısında 12,7 milyar dolarlık yatırım planını içeriyor.
Rekabet ve Düzenlemeler
Hindistan, Amazon’un ABD’ dışındaki e-ticaret, bulut bilişim ve video akışı işletmeleri için en hızlı büyüyen pazardan biri. Ancak Amazon’un Hindistan’daki büyüme çabaları, Hindistan’ın yerel düzenlemeleri ve antitröst düzenlemeleri ile karşılaşıyor.
