USD42,53
%0.07
EURO49,56
%-0.06
CNY5,96
%0.12
GBP56,77
%-0.05
EURO/USD1,16
%-0.01
BIST11.007,37
%0.81
BTC3.870.748,49
%1.87
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. AVM Metrekare Verimliliği %57,1 Yükseliş

AVM Metrekare Verimliliği %57,1 Yükseliş

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Alışveriş Merkezleri Cirosu Ekim Ayında Yüzde 57,1 Artış Gösterdi

Alışveriş merkezleri sektörü ekim ayında olumlu bir performans sergiledi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa hazırlanan AVM Endeksi’nin ekim ayı sonuçları açıklandı. Verilere göre, toplam ciro endeksi önceki yılın aynı dönemine göre, enflasyon dışı olarak %57,1 artışla 3.615 puana yükseldi. Bu rakam, ekim ayının yıllık enflasyon oranının %48,58 olduğunu göz önünde bulundurulduğunda, sektörün enflasyonun etkilerini aştığını gösteriyor.

Metrekare Verimliliğinde Yüksek Artış

Ekim ayı metrekare verimlilik endeksi de bir önceki aya kıyasla enflasyon dışı olarak %7,2 artış kaydetti. Bu artış aynı zamanda enflasyon oranının üzerinde gerçekleşti. Türkiye genelinde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro 13.783 TL olarak ölçüldü. İstanbul’da bu rakam 16.921 TL, Anadolu’da ise 11.690 TL olarak gerçekleşti.

Ciro Artışı Kategorilerde Farklılık Gösterdi

Kategori bazında incelendiğinde, "diğer" (yapı market, mobilya vb.) kategorilerde en yüksek artış (%65,8) ile dikkat çekti. Yiyecek-içecek sektöründeki artış %64,2, hipermarketler %58,9, giyim %51,2, ayakkabı %49,6 ve teknoloji %47,9 olarak kaydedildi.

Aylık Performans Değişiklikleri

Geçen aya göre ise giyim kategorisinde %10,6’lık, yiyecek-içecek kategorisinde %7’lik, diğer kategorilerde %5,5’lik, hipermarketlerde %4,1’lik, ayakkabı kategorisinde %1,7’lik artış gözlenirken; teknoloji kategorisinde ise %6,4’lük bir azalma yaşandı.

Ziyaret Sayıları Sabit Kalırken, Eylül’e Göre Artış Var

Ekim ayı ziyaret sayısı endeksinde ise, yıllık bazda herhangi bir değişiklik tespit edilmedi. Ancak, önceki ay olan eylül ayına kıyasla %2,1’lik bir artış görüldü. Bu sonuçlar, önümüzdeki dönemlerde sektörün gelişimi ve tüketici davranışları hakkında bir takım fikirler sunmakta.

Önemli Not: Bu verilerin gerçek durumun tam bir resmini yansıtması mümkün olmayabilir. Ek analizler ve daha kapsamlı veriler, daha kesin sonuçlar elde edilmesini sağlayabilir.

AVM Metrekare Verimliliği %57,1 Yükseliş
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir