USD40,05
%0.03
EURO47,11
%0.29
CNY5,58
%0.06
GBP54,65
%0.43
EURO/USD1,17
%0.07
BIST10.167,26
%0
BTC4.444.149,43
%0.07
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Bluesky’ta Yeni Başlangıç

Bluesky’ta Yeni Başlangıç

Bluesky'ta yeni dönem
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bluesky, Kullanıcı Doğrulamasında Yeni Bir Yola Doğru

Sosyal ağ platformu Bluesky, kullanıcı doğrulama sisteminde köklü bir değişikliğe hazırlanıyor. Geleneksel ödeme tabanlı doğrulama yerine, platform çoklu doğrulama sağlayıcıları aracılığıyla hizmet sunmayı planlıyor.

Bluesky CEO’su Jay Graber, "Doğrulama süreçlerinde farklı kurum ve topluluklar devreye girebilir. Örneğin, bir üniversite mezunlarını doğrulamak için bir üniversite, bir hayran grubu üyelerini ise ilgili grup doğrulayabilir” dedi.

Şu anda Bluesky, kullanıcıların özel alan adları kullanmasını temel alan bir doğrulama sistemi kullanıyor. Örneğin, @nytimes.com hesabı, New York Times’ın gerçek hesabı olduğunu gösteriyor. Ancak şirket, bu sistemin tek başına yeterli olmadığını ve daha kapsamlı bir doğrulama altyapısına ihtiyaç duyulduğunu belirtiyor.

Yeni Doğrulama Yaklaşımları

Graber, farklı platformların birden fazla doğrulama uygulamasıyla çalışabileceğini ve kullanıcıların hangi sağlayıcıya güveneceğine kendilerinin karar verebileceğini açıkladı. Bu sistem, birden fazla sağlayıcının doğrulama rozetlerini aynı kullanıcı profili üzerinde görüntülemesine olanak tanıyacak. Örneğin, Bluesky doğrulaması ile başka doğrulama sağlayıcıları tarafından verilen rozetler birlikte gösterilebilecek.

"Doğrulamalar kullanıcılar için kafa karışıklığı yaratmamalı. Doğrulama rozetlerinin nasıl sunulacağına dair çalışmalarımız devam ediyor" diyen Graber, şirketin gelecek hedefleri arasında kullanıcı profillerinin web varlıklarıyla bütünleştirilmesini de yer aldırdı. Bu, kullanıcıların kişisel web siteleri veya diğer sosyal hesaplarını profillerine bağlamasını sağlayacak.

Rekabet Sertleşiyor

Bluesky’nin hızlı büyümesi, diğer sosyal medya platformları için bir uyarı niteliğinde. Platform, özellikle Elon Musk’ın X platformundaki değişikliklere tepki gösteren kullanıcıların göçüyle 22,7 milyon kullanıcıya ulaştı. Bu hızla büyümeye karşılık, Meta’nın Threads platformu da benzer özellikler geliştirmeye başladı.

Bluesky, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yeni özellikler üzerinde çalışmayı sürdürüyor. Ancak, şirketin 20 kişilik ekibi, bu hızlı büyümeye ayak uydurmak için yoğun bir çaba harcıyor.

Bluesky’ta Yeni Başlangıç
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir