USD42,53
%0.07
EURO49,56
%-0.06
CNY5,96
%0.12
GBP56,77
%-0.05
EURO/USD1,16
%0
BIST11.007,37
%0.81
BTC3.808.799,66
%0.24
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. BSH: Gelişen Pazarlar %10+ Büyüyor

BSH: Gelişen Pazarlar %10+ Büyüyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi, 2024 Yılı Performansını ve 2025 Hedeflerini Açıkladı

2024 Yılında Büyümenin Devamı

BSH’nin Gelişen Pazarlar Bölgesi (REM), stratejik önemini ve operasyonlardaki başarısını koruyor. Nisan 2020’den bu yana Türkiye’den yönetilen bölge, 2024 yılında önemli çalışmalara imza atmaya devam etti. Bölgenin 2024 yılındaki performansını ve gelecek hedeflerini, BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO’su ve BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın ile BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CFO’su ve BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sedef Ataman paylaştı.

Geniş Coğrafyada Güçlü Performans

BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, yaptığı değerlendirmede, "Dünya çapında geniş bir coğrafyada faaliyet gösteren 38 fabrikası ve 60 bine yakın çalışanı ile BSH’nin dokunduğu en büyük coğrafya olan Gelişen Pazarlar Bölgesi’nde güçlü bir yıl geçirdik. 130 ülkeye yayılan ve 4,6 milyarlık büyük bir nüfusa ev sahipliği yapan bölgemizde, 2024 yılında büyümeyi sürdürmenin mutluluğunu yaşıyoruz. 13 iştirak, 9 fabrika, güçlü global marka portföyü, yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ile Gelişen Pazarlar Bölgesi, 2025 yılında da büyüme potansiyelini koruyor" dedi. Sığın, özellikle Türkiye olmak üzere bölgeye yapılacak yatırımların devam edeceğini vurguladı.

Mısır’da Yeni Üretim Tesisi 2025’te Açılıyor

Dünyanın en büyük 600 şehrinin dörtte birinden fazlasının bulunduğu Gelişen Pazarlar Bölgesi, 2024 yılında inşaatı devam eden yeni fabrikalarla dikkat çekti. Mısır’daki yeni fabrikanın 2025 yılının ilk aylarında hizmete girmesi bekleniyor. Yılda 80.000 fırın üretmeyi hedefleyen fabrika, sürdürülebilir üretim teknolojilerinde de yenilikçi yaklaşımları benimsiyor. Sığın, Suudi Arabistan, Güney Doğu Asya ve Güney Afrika’da büyüme ivmesinin devam ettiğini ve Hindistan’da bulaşık yıkama sektöründe yeni bir dönem başladığını belirtti. Elde yıkama kültürünün yaygın olduğu Hindistan’da bulaşık makinesi talebinin artmakta olduğunu ve yeni nesil ürünlerle tüketicilere daha hijyenik ve verimli yıkama deneyimi sunmayı hedeflediklerini söyledi. "Yeni nesil ürünlerimizle, elde yıkamaya kıyasla su ve enerjiden tasarruf sağlarken aynı zamanda daha kısa sürede daha hijyenik bir yıkama deneyimi sunuyoruz" dedi. Sığın bu gelişmelerle bölgenin daha da güçlendiğine vurgu yaptı. Türkiye’nin önemini vurgulayan Sığın, "Gelişen Pazarlar Bölgesi’nde başarının taşıyıcı gücü Türkiye oldu. Grubun en büyük üretim tesisi Türkiye’de bulunurken, buradan 150 ülkeye ihracat yapıyoruz. 8.000’den fazla çalışanı ve 400 kişilik Ar-Ge ekibiyle, Türkiye’nin ilk sertifikalı Ar-Ge merkezi ile Gelişen Pazarlar Bölgesinin kalbi konumunda bulunuyoruz" diye konuştu.

Türkiye’ye 5 Yılda 500 Milyon Euro’dan Fazla Yatırım Planlanıyor

BSH Türkiye, Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markaları altında 8.000’in üzerinde çalışanı ile teknolojik ve sürdürülebilir ürünleri tüketicilerle buluşturuyor. Çerkezköy yerleşkesi, BSH’nin en büyük üretim tesislerinden biri. Yaklaşık 7 milyonluk üretim kapasitesi ile 150 ülkeye ihracat yapılıyor. Sığın, Çerkezköy’ün önemini ve dijital dönüşüme olan katkılarını vurguladı. Future Lab inovasyon merkezi, global uçtan uca izlenebilirlik ve bağlantı projelerine öncülük ettiğini belirtti. Türkiye’nin BSH’nin dijital yolculuğuna rehberlik ettiğini ifade eden Sığın, önümüzdeki 5 yılda Türkiye’ye yaklaşık 500 milyon Euro’luk yatırım planladiklarını belirtti.

2024 Yılında Çift Haneli Büyüme Bekleniyor

BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CFO’su Sedef Ataman, 2024 yılı performansını değerlendirerek, yaklaşık yüzde 10’un üzerinde çift haneli büyüme hedefi ile yılı kapatmayı umduklarını söyledi. Bölgedeki 10.000’den fazla çalışanın hayat kalitesini artırmak için ürün ve hizmetler sunduklarını ve 2030 yılına kadar beyaz eşya pazarının 51 milyar Euro’ya ulaşmasının beklendiğini belirtti.

2025: Fırsatlar ve Zorluklar

Ataman, 2025 yılına ilişkin olarak artan tüketici talebi, genişleyen orta sınıf ve kentleşme sürecinin beyaz eşya talebini artırdığını söyledi. Enerji tasarrufu sağlayan ürünlere yönelik talep, IoT ve akıllı ev teknolojilerinin getirdiği fırsatlar vurgulandı. Ekonomik dengesizlikler, yüksek enflasyon, altyapı eksiklikleri, politik dalgalanmalar ve değişen teknoloji gibi zorluklara da değindi. Ataman, bu zorluklara rağmen, Gelişen Pazarlar Bölgesi’nin çeşitliliğinin ve ekiplerinin direncinin büyümeyi sağlayacağını belirtti.

BSH: Gelişen Pazarlar %10+ Büyüyor
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir