USD42,53
%0.07
EURO49,56
%-0.06
CNY5,96
%0.12
GBP56,77
%-0.05
EURO/USD1,16
%0
BIST11.007,37
%0.81
BTC3.806.357,45
%0.11
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Habeck: VW’den Ucuz Elektrikli Araba

Habeck: VW’den Ucuz Elektrikli Araba

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Alman Otomotiv Sanayii Krize Girdi: Habeck, Çin Rekabeti ve Düşük Talebi Uyarıyor

Almanya Ekonomi ve İklim Koruma Bakanı Robert Habeck, "Sanayi Zirvesi 2024" konferansında Alman otomotiv sektörünün yaşadığı zorlukları ve geleceğe yönelik endişelerini dile getirdi. Bakan Habeck, Çinli üreticilerin artan rekabetinin Alman otomotiv şirketlerini tehdit ettiğini vurgulayarak, "Otomotiv endüstrisinde pek çok şey bir araya geliyor, ancak her şeyden önce Çinliler, güneş panellerinde gördüğümüz gibi pazara giriyor" dedi.

Elektrikli Otomobiller İçin Destekler Yetersiz mi?

Habeck, Almanya’nın elektrikli otomobil pazarını güçlendirmek için daha etkin adımlar atması gerektiğini ifade ederek bazı önerilerde bulundu. Bin avroluk şarj kredisi ve düşük-orta gelirli bireyler için vergi teşviklerini örnek gösteren Habeck, Alman otomobil üreticilerinin daha ulaşılabilir fiyatlarla elektrikli araçlar üretmelerini istedi. "20 bin euroya bir elektrikli araba üretin. Adınız lüks araba değil, halk arabası (Volkswagen)" ifadesiyle, şirketin daha uygun fiyat alanına odaklanmasını talep etti. Habeck ayrıca, Volkswagen’in üreteceği bu düşük fiyatlı elektrikli otomobillerin talebin doğrudan önünü açacağını düşünüyor.

Sektörün Zayıflığı ve Avrupa’nın Rekabet Gücündeki Düşüş

Alman otomotiv sektörünün zayıflığı Alman yetkililerini ciddi şekilde endişelendiriyor. Son yıllarda çığır açan teknolojik gelişmelerin Çin ve ABD’den gelmesi Avrupa kamuoyunda tartışma konusu olurken, Çinli üreticilerin rekabeti artmış durumda. Volkswagen’in işten çıkarma ve fabrika kapatma planları, durumu daha da karmaşık hale getirerek, Avrupa’daki otomotiv sektörünün rekabet gücünün azalmasından endişelenenleri korkutuyor.

Yüksek Maliyetler ve Bürokrasi: Almanya’daki Rekabet Gücü Erken Bitmeye Yöneldi

Otomotiv sektörü, yüksek vergi oranları, artan elektrik fiyatları ve geniş bürokratik engellerle boğuşuyor. Bu durum, Alman otomobil üreticilerini uluslararası pazarda rekabet gücünden ediyor. Volkswagen’in aldığı karar, Alman otomotiv sanayiindeki krizi daha da derinleştiriyor. Tüm bu durumların Alman ekonomisinin büyüme hızını olumsuz yönde etkilemesi bekleniyor.

Sektörün Ekonomiye Etkisi ve İstihdam Kayıpları

Alman ekonomide önemli bir yere sahip olan otomotiv sektörü, toplam katma değerin yüzde 5’ini ve istihdamın yüzde 3’ünü oluşturuyor. Açık ara en büyük sanayi sektörü olan bu sektör, geçen yıl 272,6 milyar euro değerinde ihracat gerçekleştirmiş bulunuyor, bu da toplam ihracatın yüzde 17,3’üne tekabül ediyor. Haziran 2024 itibarıyla (tedarikçiler hariç) yaklaşık 773 bin kişi otomotiv sektöründe istihdam edilirken, 2023’e göre yüzde 0.8’lik bir düşüş kaydedildi. Sanayide çalışanların yüzde 14’ü otomotiv sektöründe yer alıyor. Bu da, sektörün 952 bin çalışanı olan makine mühendisliğinden sonra istihdam açısından en büyük ikinci sanayi sektörü yapıyor.

Habeck: VW’den Ucuz Elektrikli Araba
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir