USD40,00
%0.34
EURO46,95
%-0.06
CNY5,58
%0.26
GBP54,44
%-0.03
EURO/USD1,17
%-0.46
BIST10.155,79
%-1.17
BTC4.344.081,58
%-0.15
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Indiana Jones: Oyunlar Dönüyor

Indiana Jones: Oyunlar Dönüyor

Indiana Jones oyun dünyasına dönüyor
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Indiana Jones Serisinin Yeni Oyunu, Büyük Beklentileri Karşılayacak mı?

Indiana Jones, video oyunlarında genellikle beklenenin altında kalmış bir geçmişe sahip. Ancak, İsveçli oyun stüdyosu MachineGames’in "Indiana Jones and the Great Circle" oyunu, 25 yıl süren bu kötü şansı tersine çevirebilir. Yeni oyun, uzun zamandır beklenen bir başarı sinyali veriyor.

Oyunun görsel, ses ve animasyonlarından sorumlu Axel Torvenius, "Gerçekten çok iyi bir oyun yaptık. Bunu %100 diyerek söylüyorum. Bu, bugüne kadar üzerinde çalıştığım en iyi oyun," diyor. MachineGames, Lucasfilm’in görüntü arşivlerine erişim sağladı ve genç Harrison Ford’a ait binlerce fotoğrafı oyunun içeriğine dahil etti. Ayrıca, oyuncu Troy Baker’ın hareket yakalama stüdyosunda kaydettiği yüz ve vücut hareketleri de oyuna derinlik kazandırdı.

Olağanüstü Bütçe ve Detaylı Çalışmalar

Oyunun yüksek bütçesiyle dikkat çektiği belirtiliyor. Torvenius, "Harrison Ford’un gerçekten ince, gerçekten pahalı bir 3D heykelini aldık," diyor ve bu heykelin oyundaki karakter modelinin temelini oluşturduğunu söylüyor. Baker, sadece seslendirme sağlamakla kalmıyor, Indiana Jones’un yüz ifadesi ve vücut hareketlerini de kaydederek oyunculara karakterle daha yakın bir deneyim sunmayı hedefliyor.

MachineGames, büyük projelerde sıkça görülen karmaşıklığa sahip olmasa da, verimlilik anlayışı ile dikkat çekiyor. Yönetmen Jerk Gustafsson, "Hiçbir şeyi boşa harcamıyoruz, ne yapacağımıza karar verdikten sonra hemen uygulamaya geçiyoruz," ifadeleriyle stüdyonun çalışma prensiplerini açıklıyor.

Benzersiz Oyun Özellikleri ve FPS Odaklı Yaklaşım

"Great Circle" oyunu, Uncharted ve Tomb Raider gibi oyunlarla benzerlikler taşıyor ancak Gustafsson, 1992 yapımı "Indiana Jones and the Fate of Atlantis" serisine daha özlem duyduklarını belirtiyor. Oyun, özellikle birinci şahıs bakış açısı (FPS) deneyimiyle ön plana çıkıyor. Oyuncular neredeyse her şeyi Indiana Jones’un gözünden görebiliyor ve sadece tırmanma gibi belirli durumlarda bakış açısı değişiyor.

Torvenius, bu bakış açısının daha yakın bir deneyim sunduğunu belirtiyor: "Antik tapınak duvarlarıyla elinizle neredeyse temasa geçebiliyorsunuz, yosunları temizleyebiliyorsunuz." Dövüşler de oyunun önemli unsurlarından biri. Torvenius, "Bir kötü adamın yüzüne yumruğun indiğini görmek gerçekten harika," diyerek dövüş mekaniklerini överek, oyunculara dinamik bir savaş deneyimi vaat ediyor.

Oyunun Müzikleri ve Seslendirme Ekibi

Oyun, "Jedi: Survivor" ve "Star Wars: Battlefront" gibi oyunların müziklerini besteleyen Gordy Haab tarafından bestelenmiş. Müzikler, Londra ve Viyana’daki Abbey Road stüdyolarında bir orkestra tarafından kaydedildi. Oyun karakterlerinden Indiana Jones, Troy Baker tarafından seslendiriliyor. Diğer seslendirme kadrosunda Alessandra Mastronardi (Gina Lombardi) ve Marios Gavrilis (Emmerich Voss) yer alıyor. Oyun için toplam 3,5 saatten fazla kesit kaydedildi, bu da iki uzun metrajlı film süresine denk geliyor.

Oyunun Çıkış Tarihi ve Platformlar

"Indiana Jones and the Great Circle," 9 Aralık’ta PC ve Xbox Series X|S için piyasaya sürülecek. PS5 sürümü ise gelecek yıl piyasaya sürülebilir. Game Pass abonelik hizmet kullanıcıları da ilk günden itibaren oyuna erişebilecek.

Geliştirme Ekibinin Geçmişi

MachineGames, 2009 yılında Starbreeze’den ayrılan geliştiriciler tarafından kurulmuş. Bir yıl sonra Zenimax/Bethesda’ya katılan stüdyo, 2021’de Microsoft tarafından 7.5 milyar dolara satın alındı. "Wolfenstein: The New Order" ve "Wolfenstein: The New Colossus" gibi başarılı oyunları stüdyo, yeni projesiyle de bir sonraki sektör etabında yerini almayı umuyor.

Indiana Jones: Oyunlar Dönüyor
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir