USD39,98
%0.31
EURO46,90
%-0.17
CNY5,57
%0.22
GBP54,50
%0.07
EURO/USD1,17
%-0.52
BIST10.107,68
%-1.64
BTC4.318.155,09
%-0.75
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Intel XeSS Güncellendi

Intel XeSS Güncellendi

Intel, XeSS teknolojisini güncelledi
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Intel, XeSS 2 ile Performansı Artırmayı Hedefliyor: Yeni Nesil Süper Çözünürlük Teknolojisi

Yeni çözüm, DLSS 3’e rakip olabilecek mi?

Intel, yeni nesil süper çözünürlük teknolojisi XeSS 2’yi duyurdu. NVIDIA’nın DLSS 3’üne rakip olarak konumlandırılan teknoloji, oyun performansını önemli ölçüde artırma potansiyeline sahip. Ancak, bu potansiyelin tam olarak ne kadar karşılanacağı henüz bilinmiyor.

Eski Teknolojileri Yeni Bir Şekilde Birleştiriyor

XeSS 2, temelde düşük çözünürlükte oynanarak daha yüksek kare hızları elde etmeyi sağlayan süper çözünürlük tekniğini kullanıyor. Bu, orijinal XeSS’deki mantıkla aynı. Ancak en dikkat çeken fark, DirectX 12 ve Vulkan desteğinin sunulması ile daha geniş bir oyun yelpazesine uygulanabilir hale gelmesi.

Yapay Zeka Destekli Kare Üretimi

XeSS 2’nin en önemli yeniliği, "kare üretimi" özelliği. Bu özellik, iki farklı kareyi inceleyerek bunlar arasında ara bir kare oluşturmak üzere çerçeve interpolasyonu kullanıyor. İleri yapay zeka kullanımıyla oluşturulan bu yeni kareler, Intel’in grafik işlemci(GPU)larında çalışan iki yapay zekâ modelinden geçiyor. Bu işlem, sadece Intel’in XMX AI hızlandırıcılarına sahip GPU’larda kullanılabiliyor. Bu noktada, NVidia’nın RTX 40 serisi GPU’larına özel olan DLSS 3 ile karşılaştırıldığında, önemli bir fark ortaya çıkıyor. XeSS 2, XMX çekirdeklerine sahip tüm uygun GPU’larla uyumlu.

Gecikmeyi Azaltan Özellik: XeLL

Intel, XeSS 2 ile birlikte "XeLL" (Xe Low Latency) özelliğini de duyurdu. Bu özellik, Nvidia Reflex’e benzer şekilde, CPU tarafından işlenen bir kareyi doğrudan GPU’ya göndererek normal render kuyruğunun dışına çıkıyor. Intel, bu özelliğin, kare üretimi için gerekli olduğunu söylüyor; çünkü kare üretimi işlemi gecikmeyi artırabiliyor.

Performans İddiaları ve İlk Uygulamalar

Intel, B580 grafik kartıyla gerçekleştirilen test sonuçlarına göre; F1 24 gibi oyunlarda XeSS 2 ile %3.9 daha yüksek performans sağladığını iddia ediyor. Ancak bu sonuçlar, belirli oyun ve yapılandırmalara bağlı olarak değişebilir. XeSS 2’nin tam olarak hangi oyunlarda kullanılacağı henüz kesin olarak belirlenmedi. Intel, söz konusu oyun listesinde Assassin’s Creed Shadows, Marvel Rivals ve Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii gibi seçenekleri sıraladı. Yeni teknolojinin, B580 grafik kartının piyasaya sürülmesiyle birlikte (13 Aralık) oyunlarda görünmeye başlanması planlanıyor.

Sonuç Olarak

XeSS 2, süper çözünürlük teknolojisinde bir adım ileri atmış gibi görünse de, etkinliği ve uyumluluğu gelecekteki testlerin sonuçlarıyla doğrulamaya ihtiyaç duyabilir. Pazar rekabetinde Nvidia’nın etkinliğinin altını çizen yenilik, ürünlerin daha geniş bir yelpazeye yayılma olasılığını da hatırlatıyor.

Intel XeSS Güncellendi
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir