Migros 3. Çeyrekte Önemli Bir Net Kâr Açıkladı
Migros, yılın üçüncü çeyreğinde net kâr bildirdi. Geçtiğimiz yılın aynı çeyreğinde yüzde 7,6 olan net kâr marjındaki düşüş, büyük ölçüde enflasyon muhasebesinin etkilerinden kaynaklandı. Bu çeyrekte enflasyonun geçen yılın aynı dönemine göre düşük seyretmesi, Migros’un varlıklarından sağladığı parasal kazancı da azalttı.
Şirket, 2024 yılının ilk dokuz ayında yüzde 2,6 marjla toplam 5.464 milyon TL net kâr elde etti. Dokuz aylık süreçte şirketin toplam net satışları 206,3 milyar TL’ye ulaşarak, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,5 artış gösterdi.
Özkaynaklar ve Pazar Payındaki Artış
2024 yılının üçüncü çeyreği itibarıyla Migros’un özkaynakları yıllık bazda yüzde 15 oranında reel artış göstererek 54,4 milyar TL’ye ulaştı. Ayrıca, Nielsen verilerine göre Migros’un hızlı tüketim ürünleri pazarındaki payı, 2024’ün ilk dokuz ayında modern FMCG pazarında 60 baz puan, toplam FMCG pazarında ise 40 baz puan artış gösterdi.
Yeni Mağaza Açılışları ve Yatırımlar
2024’ün ilk yarısında hem fiziksel mağazalarda hem de çevrimiçi kanallarda yaygınlığını artıran Migros, yılın ilk dokuz ayında 271 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 3.550’ye çıkardı. 30 Eylül 2023 itibarıyla, online alışveriş hizmeti sunulan mağaza sayısı 1.053’ten 1.289’a yükseldi.
Şirket, yeni mağaza açılışlarına ek olarak, mevcut mağazaların yenilenmesi, yeni dağıtım merkezlerinin açılması ve enerji, bilgi teknolojileri ile Ar-Ge alanlarında 2024’ün ilk dokuz ayında toplam 6.072 milyon TL yatırım gerçekleştirdi.
Gelecek Beklentileri ve Hedefler
Migros, 2024 yılı sonu beklentilerini güncelleyerek TMS 29 enflasyon muhasebesine göre reel konsolide satış büyüme hedefini yüzde 10-12 aralığına çıkardı. TMS 29 hariç tutulduğunda ise yıl sonu konsolide satış büyüme hedefi yüzde 76-78 olarak revize edildi. Şirket, TMS 29 enflasyon muhasebesi dahil konsolide faiz, amortisman ve vergi öncesi kârlılık (FAVÖK) marjı beklentisini yüzde 5’e, TMS 29 hariç ise yüzde 9’a yükseltti. Yıl boyunca 350 yeni mağaza açma hedefine devam eden Migros, yatırım harcamaları hedefini de TMS 29 hariç yaklaşık 8 milyar TL olarak belirledi.
